Reklama: Wallpapers? Jedině www.tapety.in! Přístupy:
Naše motocykly
ČEZET 125/476
ČEZET 175/450
ČEZET 175/487
ČEZET 175/487
ČEZET 250/471
JAWA 250/11
JAWA 250/559
JAWA 250/592
JAWA 250/592
JAWA 250 - KEJPAN
JAWA 350/633
JAWA 350/638
JAWA 50/05
JAWA 50/21
JAWA 50/23
JAWA 50/550
JAWA 50/551
JAWA 50/555
JAWA 50/555
JAWA ČZ 150/352
JAWA ČZ 250/353
JAWA ČZ - Motokára
MANET 125
STADION S11
STADION S22
Wanderer Sachs 100
Pavel
Jirka
Michal
Petr
Luboš
Rampa
Jirka
Jirka
Rampa
Luboš
Petr
Ondra
Luboš
Petr
Luboš
Luboš
Petr
Luboš
Petr
Luboš
Rampa
Lukáš
Petr
Petr
Luboš
Rampa
 


Luboš 

ČEZET 250/471

V pořadí již má sedmá motorka se ke mně dostala jednoduchou cestou. Spolužák ze školy jednou povídal, že jeho táta chce prodat jejich motorku. Říkal jsem si, že stejně nebudu mít zájem. Když ale po delší době vyšlo najevo, že to je dvěstěpadesátka dvouválec Číza, nebylo o čem rozumovat. Největším mým problémem bylo sehnat finance, ale záhy se i tento problém vyřešil. Mohl jsem tedy jet do Jihlavy, motorku jsem předtím viděl na fotkách na internetu a bylo jasno.

Po rozmluvě s prvním majitelem mi bylo řečeno, že motorku koupil jeho táta v roce 1976, tedy dva roky od výroby - asi byla někde skladem, v mototechně v Jihlavě. Mohl si vybrat mezi třistapadesátkou v zastaralém designu anebo mezi touhle Čízou. Volba padla na krásný tmavozelený kousek s detaily v zelenkavé barvě a bylo to.

Po delší době bývalý majitel přestříkal nesmyslně tmavozelené plochy jasnou červení a zelenkavé věci bílou - kombinace nic moc, ale brzy bude vše napraveno.

Největší štěstí je, že až na barevné provedení je mašina v originálním stavu. Byla oblíbena, podle slov majitele, celou rodinou a můj spolužák na ní dokonce lítal až do Moravské Třebové, což je z Jihlavy asi 100 km. Pak jsme šli do garáže pro motorku. Stála tam s vybitou baterií a podhuštěnými koly a samozřejmě zaprášená. Po roztlačení, když chytla, jsem zjistil, že jede jen na jeden válec - prý byl špatný předstih. No, žádná sláva to nebyla. Majitel se mnou podepsal smlouvu a jelo se domů.

Doma jsme motorku pořádně seřídili, opravili drobné nedostatky (přivařili upadlé uchycení nádrže) a projeli. V pozdější době jsme s otcem dali nové pístní kroužky (motorka ještě nemá za sebou výbrus), zrenovovali do detailu zapalování, vyměnil jsem duši v zadním kole, opravil zadní brzdu aby fungovala jak má a započal s kosmetickými úpravami. Zatím ke kompletnosti schází kryty řetězu, které někdo nedal zpátky a dodnes nevím kde jsou. Ještě do budoucna musím opravit palivové kohouty, protože jsou zanesené.

Co se vzhledu týče tak je třeba vrátit na nádrž znaky a na kastlíky nálepky (sehnané v Chotusicích), natřít kola stříbřenkou (protože bílá na nich je hnus) a v brzké době ji dát do původních barev jako se to dělo u pařízka. To je zatím všechno o mém novém přírůstku do naší rodinné stáje.

 
Motor: dvoudobý jednoválec
Objem: 146,3 ccm
Vrtání a zdvih: 52x58 mm
Výkon: 17 kW při 5250 ot./min
Komprese: 1:9,2
Rychlost: 110-120 km/h
Hmotnost: 142 kg
Spotřeba: 4 l/100km
Domů | Členové sdružení | Návštěvní kniha | Odkazy | Kontakt
Designed by Ondřej Popelka | Tvorba WWW stránek







Nové stránky
Dne 09.08.2006 jsme veřejně spustili dlouho očekávané nové stránky. Tyto stránky jsme plánovali spustit již několik měsíců. Bohužel neočekávané události celý proces opozdily a nyní Vám konečně můžeme novou prezentaci představit na adrese:

www.cefr.wz.cz


JAWA VÍKEND
22.09.06 - 24.09.06 se koná jawa víkend s muzikou, mototůrou a samozřejmě dobrým jídlem a pitím pro všechny přátele motocyklů JAWA...

více informací


Anketa