Reklama: Wallpapers? Jedině www.tapety.in! Přístupy:
Naše motocykly
ČEZET 125/476
ČEZET 175/450
ČEZET 175/487
ČEZET 175/487
ČEZET 250/471
JAWA 250/11
JAWA 250/559
JAWA 250/592
JAWA 250/592
JAWA 250 - KEJPAN
JAWA 350/633
JAWA 350/638
JAWA 50/05
JAWA 50/21
JAWA 50/23
JAWA 50/550
JAWA 50/551
JAWA 50/555
JAWA 50/555
JAWA ČZ 150/352
JAWA ČZ 250/353
JAWA ČZ - Motokára
MANET 125
STADION S11
STADION S22
Wanderer Sachs 100
Pavel
Jirka
Michal
Petr
Luboš
Rampa
Jirka
Jirka
Rampa
Luboš
Petr
Ondra
Luboš
Petr
Luboš
Luboš
Petr
Luboš
Petr
Luboš
Rampa
Lukáš
Petr
Petr
Luboš
Rampa
 


Luboš 

JAWA 250 - KEJPAN

Jak to začalo ...
Jeden můj kamarád ze školy (z jiného oboru) mi často vyprávěl o své Jawině dvěstěpadesátce. Já mu jen tiše záviděl, že on má takový stroj a já dosud nemám nic. Za nějaký ten čas, jenž od té doby uplynul, mi povídal, že by se své motorky rád zbavil. Doma jsem přemluvil otce a ten souhlasil. Před tím jsme se jeli na Jawinku podívat. Celkový dojem nebyl špatný. Sice chvíli stála, ale vypadala slušně. Měla ještě místy vidět zlaté linky a pár detailů jí chybělo. Neviděli jsme tenkrát s bráchou důvod proč ji nekoupit. Údajně i motor měl za sebou generálku, ale tomu jsem moc nevěřil (soudě podle toho jak byl motor špinavý od oleje). Slovo dalo slovo a 17.května 2003 jsme zapřáhli za škodovku káru a jeli pro mojí budoucí motorku, která stála 800 Kč.

Když jsme ji přivezli,tak jsme zjistili pár závažných chyb. Motorka nedobíjela - měla zničené původní relé a vypadávala dvojka, takže se musela držet. Přední blatník byl natřený štětcem načerveno a chyběly plechy pod sedlem. Výfuky byly stejné - oba levé, ale to zřejmě bývalému majiteli nevadilo. Dál byla vytrhaná celá elektrika a zbytek zapojení byl ,,natvrdo“. Místy se už podepsala i koroze. Párkrát jsem si na ní zajezdil, ale to bylo všechno a neudělal na ní ani ň. Stála nám v kůlně u babky a vůbec - zahálela. Ovšem do doby než padlo zásadní rozhodnutí ji převézt domů.

Byl krásný letní srpnový den a já na dvěstěpadesátce vyjel po dlouhé době z kůlny. Musel jsem jí túrovat jak debil, aby nechcípla - protože jak nedobíjela byl by potom s baterkou amen (a tu jsem měl samozřejmě půjčenou od bratránka). Cesta do vedlejší vesnice byla v pohodě. Až na návsi najednou koukám, že milá kejvačka zdechla. Podívám se k baterce a zjišťuji, že dráty k ní vedoucí, hoří a baterka taky. Doprovod mi dělali rodiče s renaultem, ale ti jeli jinudy. Po chvíli jsem spatřil naše auto. Otec vylezl a ptal se co se stalo. Měl naštěstí sebou pár kabelů a tak nebylo zle. Malí kluci, kteří chytali v návesním rybníčku ryby mi půjčili nůž a já připravil provizorní elektriku. Moje radost, že motorka chytla byla veliká. Hnal jsem se jako blázen domů. Otec, jedoucí za mnou, říkal, že naměřil rovnou stovku. Já jel jak šílenec a bylo mi úplně jedno na čem.

Doma, ale milá kejvačka začala marodit. Nejdřív vzala za své dvojka a potom to šlo ráz na ráz. Rodiče odjeli na týden na dovolenou beze mě. Rozhodl jsem se, že pojedu za Jirkou do nedaleké vesnice. Cestou mi vypadlo plynové lanko a dokonce i sklo předního světla nepochopitelnou náhodou prasklo. Motorka víc řvala než jela. V cíli jsem to vzdal a kývačka také. Jirka se sice snažil pomoci, ale moc se nám to nedařilo. Dobíjení se odporoučelo a pohled na mašinu ve skoro dezolátním stavu mi nedělal dobře. Navíc bych ani na ní nedojel domů. Tak příští den mi ji v dodávce Jirkův kamarád přivezl.

Naštval jsem se na ní a opět jsem nic neudělal. Koupil jsem potom krabičkové relé a nahradil staré, ale zas byly veliké problémy s dobíjením (já vůl nevěděl o nabuzení). Pak přišel podzim a skončila motorky sezóna. Místo aby zabírala někde místo, tak jsem jí celou rozebral. Kostra s vidlicemi dostala černý nátěr. Černě jsem natřel i spodky kastlíků. Spodek kostry jsem pro jistotu vzal tlumexem. Kola byly zrezlá a dostala stříbrný povrch. Holá kostra s koly stála ještě dlouho u nás v kotelně. Po čase jsme s otcem zkoušeli dávat do kupy motor, jak se později ukázalo naše snaha stála za h…o. Pak jsem odjel o prázdninách na dovolenou a táta nastříkal zbytek motorky jawáckou barvou. Všechny tyto díly přišly zpátky na svoje místo. Dopředu přišel novější blatník z panelky a kastlíky ze stejného zdroje. Zadní blatník jsme vyvařili a dostal zadní světlo z Mustanga. Dodané plechy pod sedlo dostaly černou barvu. Nádrž a ostatní díly jsou v jawácké barvičce. Mezitím jsem koupil vrak panelky (spíš paskvilu jí podobný) a dal z ní na motorku chromovaná řídítka s hrazdou. Přední světlo a výfuky mi dal bratránek, a protože byly trochu zkorodované, tak byly natřené stříbřenkou.

Tolik co se týče vzhledu.Vznikla taková napůl kývačka a panelka v jednom v dvoubarevné kombinaci. Úplně nově jsem udělal elektriku, teď už motorka dobíjela. Spínačka, která dosloužila se podrobila přestavbě. Nechal jsem jen původní hliníkový kryt s ampérmetrem a dovnitř dal spínací skříňku BOSCH. Zapalování chodilo báječně, jelikož každá nová věc chodí dobře. Jinak jsou i obutá kola. Zadní má vzorek 3.50 a přední 3.00. Když jsem udělal první jízdu, tak jsem byl hodně rozezlený. Vypadávala dál rychlost a k ní se přidala i trojka. Jízda byla dosti nepohodlná. Uvnitř se utrhl špatně přišroubovaný řadící automat a nadešlo další rozebírání. Potom už to nebylo ono. Na motorce se skoro nedalo jezdit. V motoru byla zmařená vidlička a jedno ozubené kolečko s hřídelí. Tak motorka stála bez všimnutí v garáži.

Nový život KEJPANU
Po čase, když jsem nabral trochu zkušeností a věděl nejen to, že relé musím po zapojení nabudit, jsem dospěl k názoru, že bude nejlepší dosavadní motor demontovat a nahradit lepším - výkonnějším. Byl podle všeho z roku 1959, jako ostatně byla i motorka. Podle jeho stavu šlo znát, že je opotřebován průměrně k stáří. V té době jeden známý likvidoval choppera z panelky a zakomponoval motor s uříznutými koleny do samohybu. Pochvaloval si to, ovšem do doby než zmařil dvojku. Ten samý případ co jsem měl já. Po čase se mnou mluvil a říkal, že by chtěl sehnat motor a převodovku z Trabanta. Tyto dvě věci jsem mu sehnal a nic nebránilo tomu abych za symbolický peníz motor koupil. Nevěřil jsem, že by byl motor v pohodě a s otcem jsem ho rozebral. Vyměnil jsem dvojkové a trojkové kolečko a obě hřídele. Opravil jsem automat a motor po zatěsnění složil. Ani výbrus nebyl potřeba. Uchycení vypínače spojky kvůli použití v samohybu chybělo, nezbylo než je vytvořit znovu.

Jenže nastal další problém. Nebyla výfuková kolena a z kývačky tam kvůli úhlu nešly. Sháněl jsem je po všech čertech a stejně nesehnal. Pak svitla naděje. Bratránek měl úplně nová a za docela přijatelnou sumu je nechal. Teď je konečně Kejpan podle mého gusta. Říkám ji Kejpan proto, že základ pochází z kývačky a agregát z panelky.

 
Motor: dvoudobý jednoválec
Objem: 249 ccm
Vrtání a zdvih: 65x75 mm
Výkon: 8,8 kW při 4 750 ot./min.
Komprese: 1:6,6
Rychlost: 105 km/h
Hmotnost: 132 kg
Spotřeba: 2,6 - 3,2 l/100km
Domů | Členové sdružení | Návštěvní kniha | Odkazy | Kontakt
Designed by Ondřej Popelka | Tvorba WWW stránek







Nové stránky
Dne 09.08.2006 jsme veřejně spustili dlouho očekávané nové stránky. Tyto stránky jsme plánovali spustit již několik měsíců. Bohužel neočekávané události celý proces opozdily a nyní Vám konečně můžeme novou prezentaci představit na adrese:

www.cefr.wz.cz


JAWA VÍKEND
22.09.06 - 24.09.06 se koná jawa víkend s muzikou, mototůrou a samozřejmě dobrým jídlem a pitím pro všechny přátele motocyklů JAWA...

více informací


Anketa